Extracție măsea de minte

La ce să te aștepți?

Dacă ți-e teamă de intervențiile chirurgicale la dentist, la Sonrisa chiar n-ai de ce! Intervenția în sine este scurtă, se face cu anestezie locală astfel încât tu nu vei simți niciun disconfort, iar indicațiile pe care le vei primi postoperator te vor ajuta să ai o vindecare rapidă și ușoară.

Cât costă o extracție de măsea de minte?

Costul extracției variază între 250 lei, pentru o măsea de minte complet eruptă pe arcadă, respectiv 550 lei, pentru o măsea de minte complet inclusă, într-o poziție dificilă (spre exemplu, orizontală).

Pentru mai multe detalii privind costul tuturor intervențiilor chirurgicale care se pot realiza în cabinet, click aici.

De ce trebuie extrași molarii de minte?

Gingia din jurul unui dinte inclus se poate infecta, ceea ce poate duce la apariția durerii, inflamației, trismusului (blocarea deschiderii gurii) sau a stării generale alterate.

Un dinte (semi)inclus se poate caria, chiar dacă nu este complet vizibil în gură. Acest lucru poate cauza durere sau poate afecta dinții vecini sănătoși. De asemenea, un molar de minte inclus poate împinge dinții vecini în poziții greșite.

Dacă ai avut deja probleme cu molarii de minte, probabil ai fost sfătuit să îi scoți. Dacă aștepți până când aceștia vor cauza probleme, atunci vei fi mai întâi tratat pentru durere și infecție, înainte de a-i extrage. Problemele cu măselele de minte tind să devină mai grave pe măsură ce înaintezi în vârstă. Îndepărtarea lor este mai ușoară la o vârstă tânără, iar vindecarea se produce mai rapid.

Programează-te acum!

Măseaua de minte “problemă”

Molarii de minte sunt ultimii dinți care erup pe arcadă, de obicei la vârsta de 20-30 ani. De cele mai multe ori, pe arcadă nu există spațiu suficient pentru molarii de minte. Aceștia pot rămâne blocați sau incluși, parțial sau complet, în osul alveolar și gingii.

Cum decurge vindecarea?

Durata vindecării și amploarea disconfortului după intervenție sunt direct proporționale cu dificultatea extracției: dacă extracția decurge ușor, atunci te vei simți ca nou începând cu a doua zi. Există însă și extracții mai complicate, după care disconfortul poate persista 2-3 zile. Durerea postoperatorie va fi menținută la un nivel suportabil sau chiar va ceda la medicamentele pe care medicul ți le va recomanda: antialgice, antiinflamatoare, antibiotice (după caz), soluții antiseptice orale.

Activitatea generală, de zi cu zi, nu va fi afectată în mod deosebit, dar este important să te odihnești, să te hidratezi suficient și să urmezi indicațiile medicului privind medicația și măsurile de igienă orală locală.