Clinica stomatologică unde urmez tratamentul ortodontic este închisă, ce consecințe are acest lucru pentru mine?

Publicat joi, 2 aprilie 2020, ora 09:30

În urma Ordonanței Militare nr. 2/ 21.03.2020 și a celorlalte reglementări privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, activitatea la cabinet a fost suspendată temporar, pe o perioadă nedeterminată. Am fost nevoiți să amânăm toate programările non-urgente, așa că, dacă te afli în cursul unui tratament ortodontic, s-ar putea să ai anumite întrebări:

O să mi se prelungească tratamentul ortodontic?

Știm că o parte importantă în succesul unui tratament ortodontic este prezentarea la controalele periodice. Ținând cont că nu avem această opțiune în contextul actual, nu vă îngrijorați, pauza nu ar trebui să aibă o influență foarte mare asupra tratamentului dumneavoastră. Când vom putea relua activitatea și ne vom revedea, medicul ortodont va încerca să recupereze acest timp pierdut. Până atunci, colega noastră dr. Marina Grămescu, medic specialist ortodonție și ortopedie dento-facială, vă recomandă: “Pentru pacienții cu aparat fix, vă rog să urmați instrucțiunile aferente tratamentului ortodontic: evitați alimentele dure sau lipicioase pentru a reduce riscul de a desprinde brackeți, periați-vă dinții cel puțin de două ori/ zi (dimineața și seara), folosind mijloacele ajutătoare de igienă orală (nu uitați de periuța interdentară, dușul bucal și ața dentară). Menținerea unei bune igiene bucale va asigura succesul tratamentului, prin lipsa apariției cariilor sau a unor probleme parodontale.

Pacienții purtători de disjunctor în faza activă a tratamentului sunt rugați să oprească activarea la data stabilită de medicul ortodont. În cazul desprinderii unui inel, opriți activarea și vă rugam să ne contactati pentru noi recomandări.

Pacienții cu disjunctor în faza pasivă a tratamentului vor continua purtarea până la următoarea programare.

Pentru pacienții cu aparate mobilizabile, dr. Marina Grămescu recomandă: “Vă rog să urmați instrucțiunile primite la ultima programare. În cazul în care situația se va prelungi pe o perioada mai îndelungată, în a doua lună vă rog să activați aparatul o dată/ 2 săptămâni, iar în următoarele luni o dată/ 3 săptămâni.

Și acum ce urmează?

Rămânem în contact cu dumneavoastră pentru orice problemă întâmpinați și fiți siguri că veți fi anunțați când putem relua programările. În cazul în care vă confruntați cu o durere persistentă sau răni produse de componentele aparatului ortodontic, care vă împiedică desfășurarea activităților zilnice, cel mai probabil vă vom putea face o programare de urgență.

Abia așteptăm să ne revedem la următorul control! Până atunci, aveți grijă de voi, spălați-vă pe dinți și căutați zilnic motive să zâmbiți!